Fanzone

Fanzone er et samlingspunkt for små og store supportere før kamp og arrangeres i samarbeid med klubbene i Eliteserien.

Bakgrunnen for Fanzone

For å ta pulsen på publikum har Norsk Toppfotball har sammen med Sponsor Insight gjennomført tre publikumsundersøkelser i mai 2016, høsten 2017 og  2018. Alle undersøkelsene viser tydelig at publikum ønsker en bedre totalopplevelse på kampdag.

Mer enn 2 x 45 minutter med fokus på underholdning, mat og drikketilbud, aktiviteter og konkurranser, høy grad av service og barnevennlighet og en mulighet til å bli bedre kjent med klubben og spillerne.

Fotballen og kampene er fortsatt viktigst, men gjennom dette tilbudet ønsker vi å forsterke og utvide totalopplevelsen for publikum – vi vil knytte sporten og publikum tettere sammen med et hovedfokus på barnefamilier og supportere.

Illustrasjonen nedenfor viser konseptet Fanzone på en av våre arenaer.

fanzoneillustrasjon

 

Nedenfor finner du logo og retningslinjer og regler for bruk.  

Last ned logopakke for Fanzone.

Retningslinjer og regler

Logoen til Fanzone foreligger i èn hovedversjon.

  • Logoen skal brukes i promotering av Fanzone fra liga, klubb og samarbeidspartner
  • Det er viktig at logoen fremstår på best mulig måte i ulike situasjoner, og at den alltid er gjenkjennelig. Logoen har et beskyttelsesfelt rundt seg så den enkelt kan appliseres på ulike bakgrunner som foto eller andre fargekombinasjoner.
  • Fargekombinasjonen på tekst skal ikke forandres, og de ulike elementene i logoen må aldri opptre alene eller i andre sammensettinger. 
  • Bakgrunnen i logoen (firkantet ramme rundt) skal alltid være hvit
  • Elementene må ikke forandres/tilpasses/justeres/beskjæres på noen måte
  • Bruk av logoen skal alltid godkjennes av NTF 
Annonse fra Eliteserien: